wat is een contentstrategie

Wat is een contentstrategie?

Een contentstrategie. Heb jij er al mee te maken gehad? Voor sommigen is het een woord van een andere planeet, voor anderen is het dagelijkse kost. Eerst de content, dan de contentstrategie Content is alles wat online staat: video, beeld en tekst. Dat is voor de meesten bekende informatie. Contentstrategie is daarmee de strategie waarmee … lees verder »

verkopen via je site

Verkopen op je website: hoe werkt het wel? Inclusief 3 tips

Wil je verkopen op je website? Kijk dan met me mee naar het verkoopproces. Het proces en je houding zijn heel belangrijk voor de tekst die je opschrijft. Kijk je met me mee naar een offline verkoopproces? Een tijd geleden was ik op pad voor een koelkast. De mijne is meer dan 20 jaar oud, … lees verder »

De expert in het zonnetje-b

Ben jij een expert? Ik zet je graag in het zonnetje!

Vandaag wil ik iemand in het zonnetje zetten. Je weet ontzettend veel, bent zeer enthousiast met praten en als iemand jou de juiste vraag stelt, komt er een heerlijke woordenstroom. Hartverwarmend ben je, je geeft energie aan je omgeving met je enthousiasme en in je vak blijf je graven. Je naam is: de expert. Zelf … lees verder »

pakkende teksten schrijven

Pssst. Het geheim van pakkende tekst

Wil je dat jouw medewerkers pakkende teksten leren schrijven? Dat kan! In 5 tips help ik met het schrijven van pakkende tekst voor de bedrijfswebsite. Of voor papieren flyers, want ook op papier kun je de regels gebruiken die gelden voor het web. 1. Gebruik pakkende koppen die je lezer verleiden De kop is het … lees verder »

Aansluiten bij je lezer, best belangrijk, want een algemene tekst is voor niemand. Kun jij het?

Vandaag merkte ik het weer: ik sta echt voor inhoud. Ik gaf een workshop bloggen bij een opdrachtgever. De directeur heette ons welkom en leidde mijn training in. Iedereen zat in een kring om haar heen, ik zat ertussen. En voordat ik mezelf had voorgesteld, sprong ik op van mijn stoel en haakte ik in … lees verder »

pakkende teksten schrijven

Hoe krijg jij je opdrachten? Vroeg een collega-ondernemer mij op een borrel

Op een netwerkborrel sprak ik een collega-ondernemer. Ik had hem lang niet gezien. Hij was een tijdje van de radar geweest door een eerste kind, een nieuw huis en een nieuwe manier van werken. En hij was tot mijn grote verbazing 1.5 jaar lang in dienst geweest van een bedrijf. Dat gaf hem de rust … lees verder »

piramideschrijven

Het komt allemaal door onze smartphones. Piramideschrijven? Je moet wel.

Wat is piramideschrijven? En kun jij het gebruiken voor je tekst? Je wil gelezen worden. En dat lukt het best met piramideschrijven. Schrijven in piramidestijl omschrijft de structuur van je tekst, die een piramidevorm heeft. Het puntje van de piramide staat bovenaan en dat is de kern van je tekst, de hoofdboodschap. Ik zal je … lees verder »

creatief schrijven in Rotterdam

Creatief schrijven voor smakelijkere tekst. Waar komt de naam vandaan?

Op 4 juli gaan we los met onze workshop in Rotterdam, nu in een kubuswoning. De plek sluit uitstekend aan bij onze training. Want een kubuswoning prikkelt de zintuigen. Met haar vormen en met oplossingen voor de gekke hoeken die de woning heeft. Ik verheug mij op de boekenkast, de keukenindeling en de manier waarop … lees verder »

goede verkooptekst

Waarom goede verkooptekst noodzakelijk is

Wij mensen zien beeld binnenkomen bij alles wat we doen. Fietsen, een tramlijn, verkeersborden. Gelukkig maar, want zo sturen we onszelf. Ook online zien wij beeld en lay-out. Voor een groot deel bepaalt het online beeld het vertrouwen dat je hebt in een website. Dat geldt dus ook voor het vertrouwen van jouw bezoeker. Een … lees verder »

Creatief schrijven in Rotterdam: van werf naar kubus

Inmiddels ben ik terug van mijn rondreis. Ik was via de Filipijnen naar Australië, waar mijn beste vrienden al 8 jaar wonen. En daarna reisde ik in Thailand. Veel inspiratie. Hier zie je Alice Springs, middenin Australië. En dan is er weer werk en verkopen en zijn er naast schrijven voor de lol ook nieuwe … lees verder »