Ernst architect uit Utrecht

Persbericht Ernstarchitect zeer succesvol

Utrecht 13 december – Het laatste nieuws: vorige week is mijn persbericht voor Ernstarchitect door drie kranten opgepikt. Lees De Utrechtse Internet Courant, Utrecht Dichtbij of het papieren AD van afgelopen vrijdag. Over zijn fantastische kerstactie!

Lees meer »

Hoe breng je je boodschap?

De manier waarop je je boodschap brengt, is heel belangrijk, hoe je je tekst opschrijft. Er zijn meerdere manieren om je boodschap zo goed mogelijk op te schrijven. Ook als blind bent en geld vraagt aan voorbijgangers. In onderstaand filmpje zie je hoe je ook als blinde goed moet nadenken over de manier waarop je

Lees meer »
don't make me think taal menutaal

Don’t make me think over klare taal in menukoppen

Laat me niet nadenken. Laat me doorklikken. Dat kan alleen als er heldere taal staat op de site. Steve Krug schreef een boek. De titel van dit boek is zijn belangrijkste regel online: Don’t make me think. Dit blog is deel 2 uit een serie. Lees de inleiding op de serie Don’t make me think.

Lees meer »

creatieve schrijftips

Onderstaande creatieve schrijftips zijn eerder verschenen op twitter via @puntann #creatieve #schrijftip Voor je een verhaal schrijft, bedenk je de vier P’s. Behalve als het verhaal heel dicht bij je staat. Of dan juist. #creatieve #schrijftip De vier P’s zijn Personages, Perspectief, Plaats, Plot. Die heb je nodig voor je verhaal. #creatieve #schrijftip De vier

Lees meer »
taal in menu van website HP Education Services

Don’t make me think 1 over klare taal op een website

Dit blog is deel 1 uit de serie Don’t make me think. Lees de achtergrond van de serie Don’t make me think. Marketingnamen CEO, KPI’s, ROI, leads. Termen die ik vaag ken en die me daardoor ook weer niets zeggen. En HP Expert One. Weet jij wat het is? Voor Hewlett-Packard heb ik de webtekst

Lees meer »
Don't make me think boek over usability van Steve Krug

Don’t make me think achtergrond

Laat mij niet nadenken. Dat zou ik nooit zeggen! Ik hou van nadenken, ideeën bedenken, ingewikkelde problemen uitdenken. Sterker nog: ik denk veel na. Op de fiets, op het toilet, in bed. En toch zeg ik: laat mij niet nadenken. Er is één  moment waarop ik graag mijn hersenen stilzet. En dat is als ik

Lees meer »

Psychologie achter (online) verkoop

Maandagochtend. Ik geef jou koffie. Jij geeft mij je eeuwige liefde. Wellicht wat overdreven, maar voor sommige kroegtijgers zou het kunnen gelden. Ben je een dauwtrapper, dan komt dit voorbeeld misschien wat minder bij je binnen. Wederkerigheid, iets terugdoen voor een ander, is het allersterkste sociale principe. Als ik iets geef, wil je mij iets

Lees meer »
SEO optimalisatie websites

Google vindbaarheid voor bloggers

Wil je goed gevonden worden met je website door google? Dan gebruik je SEO – zoekmachineoptimalisatie. Je verbetert teksten en plaatjes voor een betere vindbaarheid door google. Zelf zie ik SEO als een soort eindredactie. Er zijn namelijk basisregels voor SEO. In vier stappen zetten we de zoekwoorden in de tekst op de juiste plekken.

Lees meer »

Website Ernstarchitect

Architect Ernst geeft oude gebouwen in Utrecht een nieuwe functie. Hij transformeert deze prachtige oude panden en behoudt zoveel mogelijk de ornamentjes, die doen denken aan de oude functie. Ik ging voor hem aan de slag. Nadat hij mijn offerte uitkoos, heb ik hem allereerst geïnterviewd. Voor dit interview gebruik ik mijn checklist met vragen

Lees meer »