Architect Ernst geeft oude gebouwen in Utrecht een nieuwe functie. Hij transformeert deze prachtige oude panden en behoudt zoveel mogelijk de ornamentjes, die doen denken aan de oude functie.
Ik ging voor hem aan de slag. Nadat hij mijn offerte uitkoos, heb ik hem allereerst geïnterviewd. Voor dit interview gebruik ik mijn checklist met vragen naar doelen, uitstraling en bedrijfsplan. Een bedrijfsplan klinkt zwaar, maar het betekent gewoon: wat je wilt bereiken met je bedrijf. Het bevat de volgende onderdelen:
Visie: mensen moeten betrokken zijn bij het gebouw.
Missie: ik stop pas met werken als alle gebouwen in Utrecht weer nut hebben.
Hoe werk ik? Met BIM, kennis delen op congressen of via workshops en via samenwerking.
Uitwerking plan voor de website
Op de site verwijzen we naar de kernwaarden die hierboven staan als bedrijfsplan. In elke tekst komt samenwerken en kennis delen naar voren. Dat geeft samenhang aan de website. En ik scherp de teksten aan. Het resultaat is een schitterende getransformeerde website. Zie www.ernstarchitect.nl.
Sinds ik dit bedrijfsplan toevoeg, zijn mensen tevreden over me. Voor die tijd had ik geloof ik dat er een klant daadwerkelijk ontevreden was. In elk geval moest ik meer communiceren om samen helderheid te krijgen. Nu kan ik altijd zelf terugkijken wat diegene gezegd heeft. En het is een soort zekerheid, waar ik bij een conflict naar kan verwijzen.
Volgens mij is een bedrijfsplan nodig om lijn aan te brengen in iemands wensen. Tekstschrijven is voor mij altijd verder kijken dan de persoon die voor me zit.
Bekijk mijn checklist en mijn werkwijze. En ik ben benieuwd of je dit herkent.