Datum

Schrijven voor het web en sociale media

schrijven voor het web en social media -boekPasgeleden kocht ik dit boek. Gewoon in de winkel, gewoon omdat ik hou van boekenwinkels. En omdat ik nogal 2.0 ben in mijn aankopen. Maar dit terzijde.

Het boek frist mijn kennis op met het aloude AIDA-model. Nee dit keer geen opera, papa en mama als jullie dit lezen. AIDA staat voor Attention – Interest – Desire – Action. Een reclamemodel dat altijd werkt, ook online. Ik zal het voordoen met het boek schrijven voor het web en sociale media.

A Hou jij van boeken en van internet?

I Ik heb het perfecte boek gekocht over online schrijven.

D Het is mooi, met harde kaft en glimmend omslag en na lezing word je online altijd gelezen en aangeklikt.

A Koop dit boek ook.

Dit model werkt goed voor mij. Sterker nog, collega-tekstschrijver Erica Bouma raadde mij dit model aan. Waarschijnlijk in een soortgelijke AIDA. Maar dan mondeling.

Dus ga ik het AIDA-model gebruiken in mijn schrijftraining voor de universiteit. Waarin ik een nieuw gedeelte ga geven: schrijven voor social media en daar is dit model zeer geschikt voor.

Schiet je in de actie?

Zou jij dit boek kopen met mijn aanprijzing? Of heb je een AIDA voor iets anders, bijvoorbeeld een auto? Geef hem, ik ben heel benieuwd of ik de auto dan koop!

 

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer lezen