Datum

Hoe krijg je meer online commitment?

poetische schrijfstijlEen veel door mij gebruikte methode is verliesaversie: het verlies benoemen dat mensen leiden als ze jouw product of dienst NIET kopen. Zodra monline commitmentensen dit verlies voelen, zullen ze 2.5 keer sterker reageren dan als zij de positieve variant voorgeschoteld krijgen. Dit geldt niet alleen voor tekst. Het geldt ook voor salespresentaties.

Een ondernemer die deze verliesaversie heel goed liet zien, is grafisch ontwerpster Shahrzad. Bij de Open Coffee in Houten toonde zij tijdens een presentatie alle randvoorwaarden en dus mogelijke problemen voor een grafisch ontwerp.

Let op je lettertype – past het bij je en straalt het uit wat jij uit wilt stralen? Heb je wel gelet op de kleuren van je logo en je site? Veel mensen kiezen zomaar iets. “Ik ook,” dacht ik nog. En ik werd acuut hebberig: ik wilde à la minute een nieuw logo. Een compliment voor Shahrzad!

De ondernemer vormt zelf de oplossing van het aangedragen probleem. Kleuren, lettertypes, uitstraling. Zij is de ontwerper die dit allemaal weet. Ik ben de tekstschrijver die puntig opschrijft wat de opdrachtgever niet zelf kan.

Online Commitment

Nu heb ik een tweede en een derde methode geleerd voor online commitment. Online heeft iedereen haast, dus zoek je zo snel mogelijk aandacht en commitment. Dat commitment krijg je van je klanten als ze eerst toestemming geven. Zelfs een cookiesknop zorgt voor meer betrokkenheid. Dat is de tweede methode voor meer online commitment. De redenen voor meer online commitment.

De derde methode voor meer commitment is: niet je USP’s (Unique Selling Points) onder elkaar zetten en in beeld slingeren wat je doet. Nee, je wilt het iemand zelf laten ontdekken door je bezoeker zelf iets te laten samenstellen. Als mensen het zelf bedenken, blijft het veel beter hangen. Lees meer over zelf ontdekken in teksten in The Wheel of Persuasion.

En dan de grote keuze. Welke tekst werkt beter?

Cursus of Workshoptekst homepage puntann

Woorden

Pen

Papier

Veel vaker een laptop

Geen hyves

WebWaardig

Kies je links of rechts? Laat me weten welke tekst er beter bij je binnenkomt! En als je opmerkingen/aanvullingen hebt: graag! photo credit: *Leanda via photopin cc

4 gedachten over “Hoe krijg je meer online commitment?”

    1. Dankjewel Hanneke, Tom was voor de andere, meer reacties heb ik nog niet. Wat moet ik nou doen 😉 ? Aargh! Ik ben trouwens al de hele dag gezond aan het eten, dankzij jou!

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer lezen