corporate storytelling, schrijf jouw eigen bedrijfsverhaal

Je wilt je bedrijfsverhaal overtuigend opschrijven. Maar hoe doe je dat?

corporate story training bedrijfsverhaal schrijven Utrecht

  • Je wilt bijvoorbeeld vertellen hoe het ooit begon.
  • Je wilt écht aangeven waar je voor staat.
  • En hoe leuk het is om met jullie samen te werken.

Een bedrijfsverhaal schrijven is geen gemakkelijke opgave. Waar je tegenaan kunt lopen:

  • Je blijft bezig met schrijven
  • Je blijft maar veranderen van invalshoek
  • Je hebt zoveel te vertellen dat kiezen lastig is
  • Je vindt dat je saai schrijft
  • En eigenlijk weet je niet hoe het moet en waar je mee moet beginnen.

Maar wat ís een goed bedrijfsverhaal eigenlijk?

Daar gaan we zeker over in gesprek. In alles schuilt een verhaal en we halen het er samen uit. Het liefst werk ik met verhalen die ik vooraf opgestuurd krijg en dan gaan we beeldhouwen: we halen het onderliggende verhaal eruit. Alle overtollige woorden en overbodige verhaallijntjes verwijderen we. Zodat je alleen de kern overhoudt van wie jullie zijn en waar je voor staat.

En natuurlijk gebruiken we creatieve technieken en weet ik hoe een verhaal in elkaar steekt. Stiekem weet je dat zelf ook wel, want zolang je leeft, hoor je al verhalen. Ik geef je zetjes de juiste kant op en bevestig af en toe iets wat je zelf al weet.

Wat is de training Corporate storytelling, schrijf jouw eigen bedrijfsverhaal?

Verhalen zijn overal. Je hoeft maar met me in gesprek te gaan en we vinden ze. Ook jouw bedrijfsverhaal. Je kunt bij mij de training Corporate storytelling, schrijf jouw eigen bedrijfsverhaal bestellen. De training duurt 3 tot 6 uur.

De duur is afhankelijk van hoe je medewerkers nu schrijven en van hoe goed je weet wat je naar voren wilt brengen. Of je je eigen boodschap al goed kunt benoemen of dat er nog een brainstormsessie nodig is rond die boodschap of rond de mogelijke verhalen. Het aantal deelnemers is maximaal 6, dan is er net voldoende ruimte voor persoonlijk overleg. Elk verhaal is anders, dus dat overleg heb je wel nodig.

Inhoud Corporate storytelling, schrijf jouw eigen bedrijfsverhaal

corporate storytelling schrijf jouw eigen bedrijfsverhaal

je leert creatieve technieken

Dit is de globale inhoud. Heb je meer wensen, geef dit vooral aan, want mijn naam is eigenlijk: Anneke flexibel Laverman.

  • voorbeelden van teksten en veel inspiratie
  • creatieve technieken, zoals show don’t tell en beeldend schrijven
  • hoe doen de meeste bedrijven het? En wat werkt wel, wat niet?
  • Aan de slag!
  • Resultaat: een eerste versie van je corporate story, beter dan je die ooit schreef.

Maar Anneke.. wat vinden anderen van deze training?

Ragna Schapendonk, directeur Special Olympics

Iedereen is zo enthousiast! Het was erg waardevol, zeker ook voor mij. Fijn om de creativiteit los te krijgen en de manier werkte echt goed; even alles loslaten aan weetjes en het gevoel laten vertellen.

Deze workshop kan je zeker aan anderen aanbieden.

En Anneke, wie ben jij dat je dit kunt?

Van 2010-2016 gaf ik creatief schrijven en verhaal schrijven bij Parnassos aan studenten. Nog steeds krijg ik soms complimenten als ik oud-cursisten tegenkom, erg leuk 🙂 Ik woon ook nog steeds in Utrecht net als sommige studenten en zo groot is deze stad niet, dus dit gebeurt gewoon.

Verder heb ik een belangrijk inzicht na jaren schrijftraining: iedereen DENKT altijd dat hij zakelijk moet schrijven, maar dat is een fabeltje. We reageren allemaal op emotie en dus wil je emotie in je verhaal stoppen. Of alles tot op de komma klopt, is veel minder belangrijk. Je lezers willen een verhaal meemaken en beleven. Hier kan ik nog uren over doorpraten, vraag me gerust hoe dit zit.

Interesse? Bel of mail me voor meer informatie

Wil je deze workshop bestellen? Neem contact met me op voor meer informatie. Mail naar post@puntann.nl of bel Anneke op 06-18330056.training bedrijfsverhaal schrijven utrecht

WhatsApp Heb je een vraag? App gerust!