Blog jezelf naar betere business in een workshop

Blogs op je site zijn handig! Wil jij verkopen aan de juiste mensen? Namelijk díe mensen die jouw dienst echt goed kunnen gebruiken. Dat kan op een prettige manier met een blog. Lever je een dienst die je altijd moet uitleggen? Dat kun je goed doen in een blog! Met bloggen kun je jezelf en je dienst mooi in beeld brengen bij je klant. Op zo’n manier dat hij er iets van leert en enthousiast wordt over jouw bedrijf!

In je blogs vertel je jouw verhalen. In deze verhalen laat je zien wie je bent en waar je bedrijf voor staat. Je vertelt hoe je de dingen aanpakt, wat je belangrijk vindt, wat voor soort diensten je levert. Geweldig! Want met blogs verkoop je zonder dat je overkomt als verkoper. Zonder te duwen of te sleuren of weer te bellen. Als jij echt vanuit jezelf blog posts schrijft, krijg je klanten die precies bij je passen. Ze kennen jou en je bedrijf door je posts. Vertrouwen is er al en kopen is een kleine stap.

Waarom ben ik gestart met workshops bloggen?

Omdat ik zelf heb moeten leren ondernemen. Ondernemen is een vak, daar kwam ik al snel achter. Ik volgde allerlei cursussen en kwam erachter dat bloggen een geweldig middel is om opdrachtgevers te krijgen.

Bloggen past heel goed bij mij. Vanaf mijn 11e schreef ik gedichten. Nu geef ik schrijftrainingen, o.a. voor Schouten & Nelissen. Vanuit Puntann geef ik met plezier trainingen bloggen. Bloggen is zo handig omdat je het op je eigen manier kunt doen. En ik houd ervan om verrast te worden door de schrijfstemmen van deelnemers aan de workshop.

Resultaten van de workshop bloggen

  • Je blog is vindbaar via google.
  • Potentiële klanten klikken door op je blogs en lezen ze helemaal.
  • Je blog kan opgepakt worden door de media, want het is overtuigend.
  • Je zet jezelf neer als expert. Daardoor trek je meer klanten aan, die je makkelijk verleidt tot koop.

Van gezellig naar strategisch bloggen; schrijf met een duidelijk doel

Deze workshop leert je niet alleen sneller schrijven, maar ook strategisch te denken. WAAROM en WAT je nu eigenlijk aan het schrijven bent. Bloggen wordt makkelijker, omdat je gaat schrijven met een duidelijk doel. Bijvoorbeeld reacties krijgen en interactie hebben (zoals bij Diabetesvereniging Nederland) of business krijgen (bij veel ondernemers).workshop bloggen in Utrecht

Anderen over mij:

Ilse uit Wolfheze:
Passie, enthousiasme, speelt enorm goed in op de groep & situaties. Complimenten!

Astrid uit Breda:
Anneke is deskundig in haar vakgebied en een fijne trainer.

We pakken lekker door dit jaar! Wat krijg je in de workshop bloggen op 26 februari?

  • De do’s en dont’s van een pakkend blog.
  • Hoe je snel en makkelijk een blog post neerzet. Met en goede opbouw van je blog.
  • Branding van jouzelf en je bedrijf en welke blogonderwerpen daarbij passen.
  • Je leert hoe klanten meer vertrouwen krijgen in jou.
  • Inclusief hand-out met blogtips.

De workshop bloggen in de praktijk

Begin met frisse ideeën aan het nieuwe jaar met een middag bloggen! Met maximaal 5 ondernemers. Resultaat: je verlaat de dag met een glimlach en met een concrete blog post en een bak aan ideeën. Je hebt richting en weet veel beter waarom je schrijft wat je schrijft. Van oud-cursisten hoor ik altijd dat mijn woorden als een soort cassettebandje in hun hoofd blijven spelen op het moment dat ze de workshop bloggen in Utrechtvolgende blog post schrijven.

Op 26 februari 9.30-12.30 uur.

Investering: nu voor maar 125 euro in Utrecht, bij Pop-up Professionals

Ik heb er zin in! Mail mij om je in te schrijven. 

Vind je het niks, dan krijg je je geld terug.

Veelgestelde vragen over de workshop bloggen:

Hoe maak ik tijd voor bloggen?

Dat doe je dus niet. Dat gaat vanzelf 😉 Grapje, dat doe je wel, maar je leert hoe je schrijven kunt opdelen in fases. Dat zorgt ervoor dat je bloggen makkelijker kunt inplannen. Ook leer ik je een speciale techniek waarmee je makkelijk jezelf aan het schrijven zet.

Welke rol heeft bloggen in mijn marketing?

Een grote rol. Het is je visitekaartje dat ervoor zorgt dat mensen eerder voor jou kiezen dan voor je concurrent. Ze weten namelijk beter wie jij bent en waar je voor staat en dat is goed, dat geeft vertrouwen.

Wat doe ik als ik schrijven niet leuk vind?workshop bloggen in Utrecht

Dan zet ik mijn tanden in je, je bent mijn grootste uitdaging. En ik houd van uitdagingen. Daarbij geloof ik dat alles leuker wordt als je er beter in bent. En ik neem je mee om beter te worden. Daarnaast vind ik dat mensen te veel de nadruk leggen op spelling. En spelling is geen schrijven, spelling is de eindfase, het is redactie.

Is het voor startende of gevorderde ondernemers?

De workshop is geschikt voor beide. Ik sta erom bekend dat ik goed inspeel op mensen. Ik voel ze goed aan en ik ben nogal flexibel van aard. Als een leerdoel van iemand vraagt om een andere benadering of net een andere uitleg, dan krijg je die bij mij. Dit zeggen deelnemers achteraf ook tegen mij.

Moet ik al goed kunnen schrijven?

Wat is goed schrijven? Schrijven kan altijd beter. Ook ik volg schrijfcursussen. Laatst deed ik een cursus copywriting, dus meer gericht op reclame en ik vond het geweldig! Ik denk dat je van een goede workshop of cursus oppikt wat bij je past.

Wat kan ik van deze workshop verwachten?

De workshop is kleinschalig: ik werk met maximaal 5 ondernemers. Daarbij ga ik uit van de kracht van de groep, dus mensen leren altijd van elkaar. Ik start met leerdoelen en kennismaking, ik geef theorie en schrijven is doen, dus we schrijven veel. Vragen kun je altijd stellen en ik lees  graag eerste probeersels. Dan vraag ik ook altijd of je een vraag hebt bij je stuk. Ik zal nooit kritisch zijn, gewoon omdat het kan, maar ik wil je echt verder helpen. En de stapjes waarin ik dat doe verschillen van persoon tot persoon. Dat gaat in onderlinge afstemming

Mijn probleem staat er niet tussen. Voor wie is deze workshop geschikt?

In onderstaande gevallen pas jij in deze workshop bloggen.

  • Je probeert te schrijven voor je blog, maar je bent onzeker of je het goed doet. En je twijfelt of je jezelf kunt laten zien in je blogs. Het zijn toch zakelijke blogs.
  • Je moet mensen vaak extra uitleggen wat je doet. Je site levert onvoldoende informatie.
  • Je hebt het gevoel dat je ploegt door een bak zand als je schrijft voor je bedrijf.
  • Een blog concreet voor je zien vind je lastig. Hoe ziet dat eruit? Als heb je wel losse ideeën. Heel veel zelfs.
  • Je hebt moeite om via je site klanten te krijgen.

Yvonne uit Amersfoort:
Ze deed het hartstikke leuk en had alles goed voorbereid. Ze was ook heel vriendelijk en hielp iedereen heel goed. Leuke opdrachten die ook gelijk in de praktijk gebruikt kunnen worden.

Investering: nu maar 125 euro. We pakken dit jaar lekker door, op 26 februari! In Utrecht, bij Pop-up Professionals.

Mail mij om je in te schrijven. 

Garantie: vind je het niks, dan krijg je je geld terug.

 

Reactie van deelnemer Anne na Workshop Bloggen de Basis:
“Super bedankt voor de leuke workshop vanochtend! Heb er veel van opgestoken en ik zie uit naar de volgende :)”

Tips over bloggen lees je op: