Schrijfcoaching

schrijfcoaching

Schrijfcoaching is 1-op-1 schrijftraining: zeer gericht werken aan je eigen teksten. Schrijven is strategisch verleiden van je lezer.

Heb je geen strategisch plan voor je tekst? Misschien is schrijfcoaching een optie.

De volgende vragen kunnen een start zijn van schrijfcoaching:

  • Hoe verleid je studenten tot reacties op Facebook?
  • Hoe verleid je bezoekers tot een aanvraag van een dienst of product bij jouw organisatie?
  • Hoe verleid je directeuren tot een betere organisatie van bedrijfsveranderingen?
  • Hoe zet jij jouw bedrijf echt goed neer met de Over ons-pagina?
  • Hoe zorg je dat je bedrijf online beter zichtbaar is en beter vindbaar?

Schrijven is strategisch verleiden. In tekst en beeld wil je alle zintuigen prikkelen, zodat de lezer doet wat jij wil. Je raakt de lezer met je tekst. Door hem echt te raken in zijn hart, volgt hij jou. Hij leest je tekst vol aandacht, neemt alle informatie tot zich en doet precies wat jij hem vraagt.

Maar zorgen dat je lezer jou volgt, lukt je alleen als je goed contact maakt. Als je de tijd neemt, écht de tijd neemt voor de lezer. Hoe doe je dat? Hoe geef je je lezer de tijd en bouw je spanning op? Dat doe je met witregels, waarin je de lezer de tijd geeft, waardoor hij zich echt gehoord voelt. Je lezer voelt de klik en gaat reageren.

schrijfcoaching Utrecht schrijftrainingSchrijven is een belangrijk onderdeel van je online marketingstrategie. Je richt je met je bedrijf altijd op een bepaalde lezer/bezoeker/groep. En je hebt een helder doel. Dat doel en je lezer bepalen de manier waarop je je teksten opschrijft en hoe je je beeld kiest. Hoe lang je schrijfcoaching duurt, hangt af van je doel.

Wil je op de hoogte blijven van tekst, marketing en de nieuwste ontwikkelingen online? Schrijf je dan in voor mijn blog. De posts verschijnen onregelmatig, maar ze zijn heel inhoudelijk. De posts zijn altijd gratis en bevatten vaak zoveel informatie dat mensen verbaasd zijn dat ik dat weggeef. Dat doe ik omdat ik écht hou van het schrijfvak en mijn missie is om online communicatie leuker te maken en beter.

Hoe werkt schrijfcoaching bij Puntann?

De invulling van schrijfcoaching hangt af van jouw leervragen. Met een paar simpele ingrepen maken wij samen jouw tekst beter. Aangevuld met advies over online marketing. En ondersteund door oefeningen en theorie. En ja, ik ben snel van begrip, dus ik zie direct hoe jij jouw inhoud beter naar voren kunt brengen. Dat komt doordat ik sinds 2010 schrijftrainingen geef.

Mail mij direct met vragen over schrijfcoaching.

Voorbeelden van zakelijke schrijfcoaching

Hieronder vind je drie voorbeelden van zakelijke schrijfcoaching. Lees en geniet!

Studenten verleiden tot reacties op Facebook

Marketingmedewerker Dorine van de Hogeschool Utrecht wilde meer actie en reactie op Facebook. Voor we de teksten gingen bekijken, hebben we eerst nagedacht over de strategie. Wat zijn het doel en de doelstellingen van het gebruik van Facebook voor de Hogeschool? Daarna was direct helder welke teksten buiten het doel vielen. En natuurlijk hebben we de teksten aangescherpt.

Verleid je bezoekers tot een aanvraag via je website

Paardencoach Roos van Lentepaard nam drie webpagina’s mee naar een coachingssessie. Tegen mij zei ze: ‘Ik wist al wat ik wilde en ik kon wel in een schrijftraining gaan zitten, maar dit leek me fijner, gerichter.’ Vanuit theorie en praktijk hebben we in een dagdeel haar drie pagina’s aangepakt. Ik legde Roos voorbeelden voor van opbouw van je tekst en schrijfstijl. Tot slot pakten we de menustructuur aan van haar website.

Je bezoekers verleiden tot een ontwerp met bloggenschrijfcoaching in Utrecht

Architecte Tanja van Weberontwerpt wilde een betere online marketingstrategie. Dat hield allereerst in dat ze betere blogs wilde leren schrijven. We spraken over haar unieke propositie als architecte. Ze kan niet alleen uitstekende ontwerpen maken voor particulieren, ze maakt ook meubels op maat. Zodat het ruimtegebruik in een huis optimaal is en je ook in een drukke stad lekker woont.

In onze sessies namen we mee: SEO (vindbaarheid), google webmastertools, google analytics en online marketing met blogs. Ook had ik oefeningen over de opbouw van de tekst en haar lezer/doelgroep.

Zakelijke schrijfcoaching, is het iets voor jou?

  • Wil je een betere online marketingstrategie?
  • Met beter passende online teksten?
  • Dus wil je aan de slag met je webteksten of blogs?

Mail mij nu voor schrijfcoaching en ik kijk of ik nog een plekje voor je heb.

Verleid je lezer tot lezen van een verzonnen verhaal

Marijke Deege publiceerde al eerder de novelle Chavah. Nu kwam ze met een manuscript van ruim 300 pagina’s en twee verhaallijnen. Van dit manuscript wilde ze haar eerste roman maken. Nadat ik haar manuscript gelezen had, gaf ik meerdere adviezen. Over schrijfstijl en verhaallijn.

Mijn belangrijkste advies was om aan de tweede verhaallijn een antagonist toe te voegen, iets dat tegenwerkt, zodat er meer spanning ontstond. Het ging om een tocht van twee jongens op de motor. Ik heb geadviseerd van de motor de antagonist te maken.

Heb je een fictieverhaal waar aan wil werken? Mail mij direct voor schrijfcoaching.